نحوه تغییر آدرس های سایت از دیتابیس وردپرس جهت غیر فعال سازی SSL

نحوه تغییر آدرس های سایت از دیتابیس وردپرس جهت غیر فعال سازی SSL :

بعد از اینکه فایل htaccess. سایت خود را برای ریدایرکت ۳۰۱ کاربران از پروتکل https:// به http:// انجام دادید حال باید آدرس های سایتتان را نیز به روزرسانی کنید. منظور ما از آدرس های سایت این است که URL های مربوط به رکورد siteurl و home را تغییر دهید.

ابتدا وارد هاست شده و به محیط phpmyadmin مراجعه کنید. سپس دیتابیسی که مربوط به سایت وردپرس شما میباشد را انتخاب کرده و روی جدول wp_options کلیک کنید. ( نکته : ممکن است که به دلیل تغییر پیشوند جداول در وردپرس این نام برای شما چیز دیگری باشد اما در هر صورت بعد از پیشوند انتخاب شده عبارت options قرار دارد.). بعد از اینکه روی جدول مورد نظر کلیک کردید مشابه تصویر زیر دو رکورد با نام های siteurl و home وجود دارند که باید آنها را ویرایش کنید.

روی دکمه Edit برای هر دو گزینه کلیک کنید و بعد از این مرحله در صفحه ای که برای شما باز می شود آدرس سایت که با پروتکل https:// می باشد را به http:// تغییر دهید و نام دامنه را نیز وارد کنید. در نهایت روی دکمه Go که در انتهای صفحه قرار دارد کلیک کنید تا تنظیمات برای شما ذخیره شوند. حالا همین کار را برای هر دو رکورد انجام دهید که در صفحه ویرایش آنها چیزی مشابه تصویر زیر خواهد بود.

بعد از اینکه آدرس های سایت را ویرایش کردید عملیات غیرفعال کردن پروتکل https:// در سایت شما انجام میگیرد و دیگر سایت با HTTPS در دسترس نخواهد بود و در صورتی که به آدرس با HTTPS وارد شوید به آدرس بدون HTTPS ریدایرکت خواهید شد.

برای مشاهده نحوه غیر فعال کردن SSL در وردپرس به لینک زیر مراجعه کنید:

نحوه غیر فعال کردن SSL در وردپرس

برای آشنایی با ویرایش فایل htaccess. جهت غیر فعال سازی ssl در وردپرس به لینک زیر مراجعه کنید :

ویرایش فایل htaccess. جهت غیر فعال سازی ssl در وردپرس

برای آشنایی با نحوه تغییر آدرس های سایت از پیشخوان وردپرس جهت غیر فعال سازی SSL به لینک زیر مزاجعه کنید :

نحوه تغییر آدرس های سایت از پیشخوان وردپرس جهت غیر فعال سازی SSL